Fysiomanager lanceert Online plannen

121

Fysiomanager is al enige tijd bezig met het ontwikkelen van de functie ‘Online plannen’. Een functie die het niet alleen mogelijk gaat maken voor patiënten om zelf afspraken in te plannen in de agenda van de behandelaar, maar ook bijdraagt aan een efficiëntere praktijkvoering en besparingen. Online plannen is binnenkort beschikbaar voor gebruikers van Fysiomanager.

- tekst gaat verder na deze advertentie -


FysioVacature, de vacaturesite voor de fysiotherapeut

Online plannen

Online plannen bij Fysiomanager begint met dat patiënten online een eerste afspraak kunnen plannen in de Fysiomanager agenda. Via de eigen praktijkwebsite kunnen nieuwe patiënten een afspraak maken, die direct in de agenda wordt geplaatst. Dit is mogelijk met een speciaal formulier dat in eigen huisstijl op de eigen website wordt geplaatst.

Online patiënt portaal

Een nieuwe patiënt die zich heeft aangemeld via de praktijkwebsite wordt op de achtergrond automatisch aangemaakt in Fysiomanager. Alle relevante gegevens worden automatisch bijeengezocht via online koppelingen. De patiëntkaart wordt vanzelf aangemaakt. Tevens kunnen vragenlijsten (anamnese en klinimetrie) klaargezet worden, gekoppeld aan de aandoening van de patiënt. De ingevulde vragenlijsten staan direct en zonder tussenkomst van een medewerker in het dossier van de patiënt. Alle nodige informatie van de patiënt om een behandeling te starten staan dus in Fysiomanager, nog vóór de behandelaar deze heeft gezien.

Fysiomanager

Volledige controle over eigen agenda

Dat patiënten ‘toegang’ krijgen tot de agenda van de behandelaar, betekent niet dat deze de controle verliest. Sterker nog, de behandelaar heeft volledige controle door een tal van opties, waardoor patiënten slechts kunnen plannen in de door de behandelaar toegeschreven dagen en tijdsvakken. Het is ook mogelijk om op aandachtsgebieden te sturen, waardoor de kniespecialist binnen de praktijk niet belast wordt met patiënten met een schouderklacht.

Wat betekent dit voor de patiënten?

Voor de patiënten betekent het dat ze gemakkelijk en snel een eerste afspraak kunnen plannen. Willen zij specifiek door een man of een vrouw gezien worden of door een specifieke therapeut? Dat is mogelijk: het systeem filtert op basis van deze keuzes de beschikbare opties. Het enige dat de patiënt hoeft te doen is het selecteren van de tijd die hem of haar het beste uitkomt en de afspraak te bevestigen. Vervolgens krijgt de patiënt automatisch een mail met alle relevante gegevens.

Omdat de patiënt op de praktijkwebsite blijft, kan hij op een vertrouwde omgeving nieuwe afspraken maken en vragenlijsten invullen. Ook tijdens de behandeling is het mogelijk dat de patiënt via de website vragenlijsten kan invullen.

Voor de patiënt is Online plannen een fijne en efficiënte service. Geen wachttijden meer aan de telefoon en inplannen op het moment dat het de patiënt schikt. Modern gemak, waardoor patiënten bereikt zullen worden die anders misschien niet bereikt waren.

Zien hoe Online plannen werkt?

Tijdens het Fysiocongres in Maarssen op 6 november zal Fysiomanager aanwezig zijn als Zilveren Partner en kunt u bij stand 76 met eigen ogen zien hoe efficiënt Online plannen werkt. Of bekijk onze instructie video’s vanuit behandelaars perspectief en patiëntperspectief

Bron: FysioManager