maandag 19 oktober, 2020

Ongemakkelijke keuze bij no-shows

Weergave van 0 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #21905
      BaasMons
      Bijdrager

      Beste Allemaal,

      Ik werk nu al een aantal (7) jaar voor een particuliere praktijk en ik merk in de laatste jaren een toenemend ongemak bij het dealen met clienten die hun afspraken niet of niet tijdig annuleren.

      Nu heb ik niet per definitie iets tegen het annuleren van de afspraak, dat ligt uiteindelijk bij de client zelf en kan een breed scala a valide en minder valide redenen hebben, daar beslis ik niet over.

      Waar ik wel over gedwongen word te beslissen is wat te doen met deze afspraken. Voorheen had ik weinig vaste asten, geen hypotheek en kom ik vrij gemakkelijk een keer over mijn hart strijken en zon geplande zitting eruit halen. ik doe dit dan uit eigen beweging, en geef ook aan bij de client dat dat eindig is, en dat het niet de bedoeling is.

      Tegenwordig is mijn agenda drukker, (vol) en is het wegblijven van zo iemand naast een derving van potentieele inkomsten, ook direct een vertraging in andermans zorg.

      Ik wil de noodzaak hiervan graag duidelijk maken en ook dat mijn collegas solidair zijn in dat idee. op onze afspraken kaartjes staat dat een niet nagekomen afspraak in rekening gebracht kan worden en het tarief staat meermaals vemeld. toch houd mijn werkgever er niet van dit te doen, en begrijpelijk, het is geen fysiotherapie en het geeft rompslomp.

      Echter werk ik in loondienst en op omzetbasis, dus zal ik per slot van rekening het NIET sturen van een factuur uiteindelijk in mijn eigen portemonnee voelen.

      mijn 3 lastige opties zijn dus (eigenlijk 2)
      1: Ik laat de behandeling staan, en declareer alsof er niks aan de hand is (dit is niet geoorloofd en wil ik dus niet doen)
      2: Ik waarschuw de client 1 keer, en bij de volgende keer stuur ik hem een factuur en accepteer dat dat eens een keer gebrom van komt
      3: Ik haal de behandeling eruit, betaal hem dus feitelijk zelf, en ga in die tijd wat administratie doen of koffie drinken

      nadelen van 1; fraude, nadelen van 2; gezeur met of client of werkgever, vaak beiden nadelen van 3, kost mij geld, een ondernemersrisico verhaald op de werknemer.

      gedachten? tips? alles is welkom, ik ben in ieder geval klaar met het slikken van het laks omgaan met mijn tijd.

      bij voorbaat dank!

Weergave van 0 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
- Advertentie _


FYGO uitzendbureau voor de fysiotherapeut