Intramed in client/server omgeving

Nieuws over fysiotherapie en de fysiotherapeut Forums Automatisering ICT Intramed Intramed in client/server omgeving

Weergave van 9 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #12396
      Avatar fotoegmarchand
      Deelnemer

      Heeft iemand ervaring met Intramed in een client/server omgeving?

      Ik heb een database server op Linux met Samba en clients op Windows XP. Voor de database server maakt het overigens niet uit of die op Windows of Linux draait. Op beide installeer je nl. de server versie van Pervasive en maak je een share aan.
      De database configuratie werkt verder prima. Ik kan vanaf de clients daar prima mee communiceren, maar ik krijg Intramed niet goed werkend. Volgens de serverhandleiding van Intramed moet je op de client zowel een client versie van Pervasive installeren alswel Intramed met zijn bijbehorende Pervasive database die ook op de Intramed cd staat. Die twee versies van Pervasive bijten elkaar. Of ik kan alleen werken met een lokale administratie en krijg de client versie van pervasive V8 niet geinstalleerd of ik kan de client versie V9 wel installeren maar dan kan ik niet meer bij mijn lokale administratie omdat de bij Intramed behorende Pervasive versie om zeep is geholpen. Dit gaat dus niet werken.

      Heb je hier ervaring mee of kan je me verder helpen, dan hoor ik dat graag.

      Alvast bedankt.

      Eugene Marchand

    • #12417
      Avatar fotoRob
      Sleutelbeheerder

      Bij ons draait Intramed op een Terminal Server onder Windows 2003, Onze database server draait echter ook op een Windows 2003 systeem (Niet op Samba dus).Volgens mij draait Pervasive V8 op onze Terminal Server (client dus).Weet je zeker dat dit niet wil werken?

    • #12418
      Avatar fotoegmarchand
      Deelnemer

      Rob, gisterenavond nog effe geknutseld. Ik heb eerst Intramed met zijn Pervasive geinstalleerd. Vervolgens een administratie op een netwerk share aangemaakt. Daarna de client van Pervasive V9 geinstalleerd. Ik kan nu wel bij de netwerk administratie via de server maar niet meer bij de lokale administratie. Op zich geen probleem want ik kan nu extra administraties aanmaken op de share. Als ik de lokale administratie probeer te benaderen krijg ik de melding Btreive 3012. Dat betekent dat er geen lokale database server meer is. Is ook overschreven door V9. Ik kan ook een backup terugzetten in de netwerk administratie. Alleen loop ik nu nog tegen een probleem aan dat als een gebruiker aanlogt op een PC via een PDC met een roaming profile dat ik in Intramed helemaal geen administraties meer zie. Een lokale gebruiker ziet ze wel. Weet jij of je de software met andere rechten dan administrator moet installeren. Ik heb nu alles als administrator geinstalleerd.

      Weet jij toevallig ook wat de optie “centraal programma” inhoud als je een nieuwe administratie aanmaakt?

      Eugene

    • #12419
      Avatar fotoJoop Gerretse
      Deelnemer

      Eugene,

      Volgens mij zou het moeten kunnen met slechts één versie van Pervasive (in jouw geval dus versie 9), die je zowel op de server als op de client moet installeren. Verder is het niet onbelangrijk dat je de gedeelde map op de server (die waarin je dus je administratie hebt staan) ‘mapt’ naar een schijfletter. In de diverse administraties van Intramed verwijs je vervolgens naar deze schijfletter als plaats waar de administratie zich bevindt.

      Probeer ook eens voordat je je in Intramed aanmeldt deze ‘schijf’ te openen m.b.v. Windows Verkenner. De kans is groot dat je daarna de administratie wel kunt benaderen.

      De optie ‘Centraal programma’ is alleen maar van belang wanneer je thuis werkt met meeneemkopieën. Alle computers die direct oegang hebben tot de map/schijf waar de administratie op staat moet deze optie op ‘Ja’ hebben staan (= de standaard instelling), en alleen de computer thuis (die dus geen directe verbinding heeft met deze schijf) kan dan op ‘Nee’ gezet worden.

      Groet, Joop Gerretse

    • #12420
      Avatar fotoegmarchand
      Deelnemer

      Joop,

      Ik heb de schijf gemapt naar een schijfletter. Ik kan ook zonder problemen op die schijf administraties aanmaken. Dat werkt prima. Ik kan alleen niet meer bij een lokale administratie. Bedankt voor de uitleg over “Centraal programma”.

    • #12421
      Avatar fotoJoop Gerretse
      Deelnemer

      Eugene,

      Heb je lokaal ook Pervasive geïnstalleerd?

    • #12422
      Avatar fotoegmarchand
      Deelnemer

      Yep, lokaal staat de client versie van Pervasive anders kan er natuurlijk niet gebabbeld worden met de server.

    • #12423
      Avatar fotoJoop Gerretse
      Deelnemer

      Hm, zou toch goed moeten gaan. Heb je al eens geprobeerd om lokaal een nieuwe administratie aan te maken, en je vervolgens daarin aan te melden?

      Wanneer je je aanmeldt in een andere administratie, doe dit dan *niet* via bestand, aanmelden, maar door Intramed eerst af te sluiten en daarna weer op te starten. Zie voor de reden waarom dit bericht.

      Heb je overigens de vraag al eens voorgelegd aan Helpdesk? Het kan namelijk zijn dat je een paar specifieke instellingen moet doen.

    • #12424
      Avatar fotoegmarchand
      Deelnemer

      Ik had de vraag voorgelegd aan de service desk maar zoals ieder standaard antwoord van een servcie desk. Eerst alle pervasive software verwijderen, systeem rebooten en opnieuw pervasive installeren. Vooral op dat rebooten zijn ze dol.
      Ik zal eens proberen om een lokale administratie aan te maken.

    • #12425
      Avatar fotoJoop Gerretse
      Deelnemer
      egmarchand wrote

      Ik zal eens proberen om een lokale administratie aan te maken.

      Gelukt?

      Niet onbelangrijk om te weten is dat Intramed de verwijzingen naar administraties opslaat in het Windows register. Dit betekent dat, wanneer je Intramed verwijdert en vervolgens opnieuw installeert, alle verwijzingen naar de administraties verdwenen zijn. Je ‘ziet’ ze dus niet meer wanneer je je aan wilt melden.

      De meest veilige proceduren wanneer je Intramed opnieuw wilt installeren is 1) veiligheidskopie maken. 2) Intramed verwijderen en opnieuw installeren, 3) Administratie opnieuw aanmaken, 4) je in deze administratie aanmelden en de veiligheidskopie terugzetten.

      Groet, Joop

Weergave van 9 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.