zaterdag 21 september, 2019

4 maanden DTF; wat zijn de ervaringen?

Nieuws over fysiotherapie en de fysiotherapeut Forums KNGF DTF 4 maanden DTF; wat zijn de ervaringen?

Dit onderwerp bevat 15 reacties, heeft 7 stemmen, en is het laatst gewijzigd door Edwin de Raaij Edwin de Raaij 10 jaren, 3 maanden geleden.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)
  • Auteur
    Edwin de Raaij
    Edwin de Raaij
    Bijdrager

LS,

de medische diagnose maakt gewoon onderdeel uit van de fysiotherapeutische diagnose.
    Het klasseren in een medische diagnose moet gebeuren indien het klinisch redeneren van de FT daartoe aanleiding geeft. De medische diagnose zal veelal door een medicus gesteld moeten worden. Er zijn collegae die zich specifieke competenties hebben eigen gemaakt, maar dat zijn uitzonderingen.

Het is een andere vraag of het klinisch redeneren (altijd) op een juiste wijze wordt toegepast. Maar ons beroepsprofiel, het methodisch handelen en de richtlijn verslaglegging lijkt me helder over de plaats die de medische diagnose heeft.

Ik zit er geregeld naast met mijn klinisch redeneren. Daarin speelt dan het niet onderkennen van een medische aandoening vaak een rol. Ik moet leven met mijn beperkte competenties op dit gebied. Het levert feitelijk weinig problemen op omdat ik methodisch handel. Het tijdig onderkennen van een afwijking van een verwacht beloop is voor mij een belangrijk middel om te zorgen dat patiënt niet onnodige medische zorg wordt onthouden.

16 bericht aan het bekijken (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

- Advertentie _FYGO uitzenden, payrollen voor de fysiotherapeut