37 jaar, en klaar voor een nieuwe studie.

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #9242
      Avatar fotoPeethor
      Deelnemer

      Beste Forumlezers,

      Ik ben van plan volgend jaar (2009) fysiotherapie te gaan studeren.(HvA)
      Mijn vraag is de volgende: Ik ben 37, en heb al een hele loopbaan achter me in de evenementen branche,
      maar heb besloten om mijn leven een andere richting te geven.
      Vandaar deze studie.
      Ik zie mijn werk-en levenservaring als een pluspunt.

      Nu ben ik benieuwd of er meerdere mensen zijn die iets later aan deze studie zijn begonnen.
      En wat zijn jullie ervaringen?
      Ieder advies is welkom.

      Alvast bedankt.

    • #9389
      Avatar fotoNiek Vink
      Deelnemer

      Beste Peethor,

      Dat is gedurfde beslissing om alsnog van loopbaan te veranderen, maar je bent nooit te oud om te leren! Ikzelf zit nu in mijn derde jaar van de voltijdopleiding in Utrecht. Ik ben begonnen toen ik 26 was en ik heb er absoluut geen spijt van.

      Maar wat drijft je om juist fysiotherapie te gaan doen? Daar ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar.

      Je werk en levenservaring zijn absoluut een pluspunt en maken het er een stuk makkelijker op. Ik weet niet of je kennis van natuurkunde/scheikunde/biologie nog vers in je geheugen liggen? Dat is waarschijnlijk al een tijdje geleden maar zeker handig om deze kennis te verfrissen voordat je begint in 2009.

      Bestaat er in Amsterdam ook een verkorte variant of een deeltijdvariant? Dat kan ik je wel aanraden omdat je anders met wel heel jonge mensen in de klas komt te zitten en dit kan best zwaar zijn voor je.

      Hoop je zo een beetje geholpen te hebben !shy

      Mvg,

      Niek

    • #9390
      Avatar fotoT. Schambergen
      Deelnemer

      Peethoor,

      Leeftijd speelt geen rol, zoals mijn voorganger zei: je bent nooit oud genoeg om te leren. Zelf heb ik eens een stagiaire gehad die dik in de 40 was. Wel raar om iemand die gevoelsmatig boven je staat (qua leeftijd dan) te mogen begeleiden.
      Daarbij heb je al redelijk wat levenservaring wat altijd goed van pas komt.
      Belangrijk is je motivatie. Als je er volledig achter staat en goede gemotiveerd bent gaat he vast lukken. Soms blijkt het wat moeilijk te zijn om weer in het ritme van studeren te komen maar dat went weer snel. Succes met je studie

    • #9391
      Avatar fotoPeethor
      Deelnemer

      Bedankt voor jullie reacties!

      @Niek. De reden:

      Ik zou oud kunnen worden in de sector waar ik op dit moment werkzaam ben.
      Maar ik heb een sterke behoefte om mensen te helpen.
      En het woord fysiotherapie is daarbij de afgelopen jaren al vaak gevallen.
      Dan kun ervoor kiezen om gewoon door te gaan waar je mee bezig bent, of je geeft er gehoor aan.

      mvg.

    • #9392
      Avatar fotoMarielle
      Deelnemer

      Hi Peethor,

      Heel goed dat je gehoor geeft aan je “roeping”. Ik ben vorig jaar op mijn 31e begonnen met de opleiding fysiotherapie in Leiden. Natuurlijk is het even wennen om met veel jongere studenten in de schoolbanken te zitten. Je hebt al veel meer ervaring, maakt je minder druk om bepaalde dingen (en drukker om andere) en je motivatie is veel sterker. Ik houd een log bij over mijn ervaringen: – link –

      Ik kan alleen maar zeggen: doen. Het is de beste beslissing die ik ooit heb genomen. Ik zit nu in het 2e jaar en heb er nog geen minuut spijt van gehad dat ik met de opleiding ben begonnen.

    • #9393
      Avatar fotopukkie
      Deelnemer

      Ben zelf ook laat begonnen met een deeltijdstudie fysio en afgestudeerd toen ik 40 was. Ik heb er geen”” last” van gehad. Ik heb bij Thim gestudeerd en zat in een klas met mensen de leeftijd 22 tot circa 48 jaar. Allemaal mensen die al een studie of loopbaan achter de rug hadden.
      Ook in mijn stage heb ik geen problemen ervaren. Hoogstens dat andere pas afgestudeerde collega’s mij iets te zelfstandig vonden.

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.